Monday 12 September 2011

aku,dia dan petrol pelita....jeng3...

haip...good morning..sekarang jam aku pukul 01:03am..so pagi lah kan???sapa pandai mesti cakap pagi punyer..kalau yg terlebih pandai mesti cakap malam kan?hehehe..:P
aku sekarang memang tengah rajin giler *gile pun xrajin macam aku,ok.aku terasa terpanggil,terdetak seket2 nak menulis dalam blog aku...hohoho..nih nak cerita pengalaman raya,eh bukan masa raya tapi sebelum okies...cerita dia macam nih haa....
......flashback*ingat balik scene2 dulu.......
haaa,camnih, aku n akak aku memang semangat giler nk sambut raya..memang siap beli pelita lah*kat sini aku xmenyumbang ape2,harap mklum..pastuh xsilap aku ade dalm 3 hari lgi nak raya.so,cdangnye kakak aku mohler kite pegi beli minyak pelita..minyak aper??ce teka,ce teka..hiihihi..mestilah minyak masak adabi,melazatkan..ewaah..*eh dah salah topik,sorry bebeh!emm,pakai minyak ape lagi,minyak diesel lah...so,aku pun bawak lah motor kesayangan aku yg dicop modenas tuh pegi pusing kampung dengan satu matlamat,impian,harapan..apekah beliau??-minyak diesel lah..addoihh...:P.so kite pun pegi dgn berbekalkan keinginan*nak berbekalkan nasi n air mana boleh,time tuh puasa lagi,,heee...pastuh sampai kat stesen minyak,err,aku rasa aku xboleh mentionkan yang aku pegi stesen minyak esso,kang xpasal² orang cakap aku promote pulak :DD..haa,sampai kat situ pegilah byar minyak RM3 yer...3 jek,out of budget.emm,pastuh pegilah kat diesel punye pam..mak aih giler besar dia punye lubang pam.botol yg kami bawak lubang dia kecik je,standard lubang botol mineral...*errr,kecik sangat tuh.xkesahlah..dan kami hanyalah satu²nya golongan wanita gi kat situ.fuhh,macam mana nk buat nih?try jelah sumbat,first try memang......xberjaya...!habis tersembur minyak diesel tuh..*elok je keluar,comel je,macam innesen plak aku tengok..hoho.pastuh aku berlagak lah pandai nak isi....setiap kali isi,tersembur,isi tersembur,tersembur,isi,tersembur isi...eh,sudaalah,berapa kali nk sembur dan isi nih?hehe..pastuh buat punya buat tgok2 da tak keluar dah minyak?eh,kenapakah ianya tidak keluar?haa,xlaen xbukan sebab kami dah berjaya menerbangkan duit kami macam tuh saje...wahh,hebaak2,kelah2...hohohoho..then,tgah da nak packing barang*yerlh penat kott dok angkat pam minyak sebesar doremon tuh.ade plak pkcik tuh tanya 'dok buat apo tuh'.aishh,prihatin sungguh pakcik tuh.tp prihatin dia,dia dok tgok dalam keta jek..apadaaaa,tapi aku xkesah pun..buweeek..:P..hahaha.
so,nih tips untuk korang agar xjadi macam aku...
#1:raya nanti pegi cari minyak galian sendiri..
#2:xpayah pakai pelita,pakai lilin je,senang..hahaha
#3:join pelita umah sebelah korang jek..mintak share..kalo nk bergambor nan pelita pegi je.:P

teruknye lukisan aku..aku test jek..




emm,at least ade jugak lah seni+man dalm diriku ini..:P


p/s:jangan terlalu eksaited nan lukisan aku nih..org seni halus mmg hebak lukis..kwang3


sudaaaaaalah,aku xnak mengarut dah...baik aku pegi kejut ayam suruh berkokok cepat pulak ok..!
salam,adios bebeh,astalavista..:))..*aku siap taip pukul 01:27.lama jugak aku taip..hehehe..



2 comments:

syirah rasid said...

memg ada kekretipan yg xbole nk kecek. muehaha

yustie ftyt said...

hahaha,,,nih nak ape nih dok puji nih..*eh puji ke keji..:P