Monday, 19 September 2011

manis tak manis sangat kurma itu

salam.. guys..!!!
kali nih aku nak share apa yang kawan aku share dalam kelas ketika buat esaimen tazkirah.*dah mention kan yang entri kali nih dirujuk dari kawanku.so,tak dikira buat plagiarism lah kan..hehe..kenapa aku nak share?*suka hati akulah* eh,xadalah,sebab aku nak share adalah ilmu buat kite jugak. Kan Nabi dah berpesan 'sampaikan ilmu dariku walaupun sepotong ayat'.haa,kalau kite xkongsi ape yang kita tahu,ianya dianggap berdosa...
so,apa yg saye nk cerita kali nih bg saye sesuatu yang menarik dan ketika mendengar tazkirah kawan saye terasa menyelubungi qalbu gitu*aicececece...
THE LOVE OF ALLAH IS GREATER THAN THE LOVE OF A MOTHER TOWARDS    HER CHILDREN...
tetapi kite selalu bertanya " kalau Allah sayang kita kenapa Dia berikan banyak ujian kepada kita?"
itu adalah sekadar ujian buat kita untuk menguji sejauh mana kita menyayangi Allah...haa,ini antara benda2 yang selalu kita sebut  tetapi kita tak perasan..:

you say : I can't forgive myself.
Allah says : I forgive you.
you say : nobody really loves me.
          Allah says : I love you.

you say : I can't do it. 
Allah says : I know what the best you can do.

so,entry kali nih just for me to share some info with you guys.jadi marilah kita sama² renung² kan dan selamat beramal...:DD
i love islam and proud to be islam..<3
sekian dulu dari saye,sehingga ketemu lagi,dihari waktu,masa yang lain,okess..



2 comments:

cheqwa said...

wo ai ni Allah,family and all of my friends including you!♥♥♥ :')
thank you Allah for making her as my friend :'D

yustie ftyt said...

alololo..dramatik giler lah..hekhek..xpa2..nnti ang masuk gombak,grad lambt2 ye,tggu aku..hehehe